Författare Ämne: Kiruna Barnhem  (läst 3996 gånger)

Ove N

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Diskuterar och lyssnar gärna hur livet utvecklats
Kiruna Barnhem
« skrivet: 14 oktober 2007 kl. 04:33:14 »
Barnhemmet i Kiruna lades ned på 1950-talet eller ngt år tidigare. Barnen flyttades till Luleå, jag kände stor sorg när min lekkamrat Hervor och hennes syster flyttades till Luleå. Någon som vet mer om deras öde. Min mor och moster arbetade där under 1940-talet och jag och min bror lekte ofta på barnhemmet. Senare när min mor blev sjuk var vi där under en period, men då fungerade barnhemmet som skolhem.

roppe

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 55
  • Roppe in action
    • film4u2
SV: Kiruna Barnhem
« Svar #1 skrivet: 20 oktober 2007 kl. 23:27:10 »
Tyvärr Ove N
Jag som du har mycket att önska och här är något vi vill fungera, utan att för de saken skull kunna påverka det hela. Men, om vi vill, då är det bara att skriva och söka kontakt "hej vilt" utan samvetets betydelser. Så sätt igång bara och skriv, tag kontakt, även om du tycker att det är långt ifrån det du syftar till.
Håll huvudet högt och tackla problem som du går och funderar över.
Mvh
\\ Rolf alias "Roppe"

sg fr Roppe; Tack för visat intresse :-)

Ove N

• Nykomling
  • *
« Svar #2 skrivet: 21 oktober 2007 kl. 15:29:10 »
Förstår inte ditt kryptiska svar, Roppe, min avsikt med att söka kontakt med tex Hervor och andra beror av att jag befinner mig i ett sådant skede att jag vill knyta ihop alla lösa trådändar.

Levde tidigare tillsammans med människor lika skadade av sin uppväxt som jag.
För mig var det helt fel sätt. Lever sedan ganska lång tid tillbaka med en kvinna som kommer från en helt annan miljö och har för första gången i mitt liv upplevt stabilitet och trygghet, något som jag tidigare såg som betydelselöst, det gör jag inte idag. Kanske det vore en framkomlig väg också för andra.

Har pga sjukdom inte så lång tid kvar och vill gärna förmedla det jag tror på till andra.

Ove N

• Nykomling
  • *
« Svar #3 skrivet: 22 oktober 2007 kl. 23:31:56 »
Roppe, när skall du förtydliga ditt kryptiska svar. Inget snömos, raka rör har alltid varit min melodi. Det har kostat men jag har kunnat hålla skallen högt. Vv förtydliga ditt svar till mig, antingen privat eller på detta forum.