Författare Ämne: Ansta spädbarn/kvinnohem(Söker människor som jobbade på Spädbarnshemmet i Ansta  (läst 4304 gånger)

wilmas

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
Hejsan!  :) Jag söker folk som har någon koppling till spädbarnshemmet/kvinnohemmet i Ansta. ALLA typer av info är av betydelse, litet som stort. Känner du någon i Ansta som "kan mycket" eller som har bott i området, eller som tom har jobbat där? Detta gäller i synnerhet på 50-talet men allt är av intresse. Jag vet inte när det las ner. Hör av dig till mig jag längtar efter info om detta! Mvh

Susanne

• Webbmaster
  • Administratör
  • Nykomling
  • Antal inlägg: 202
Hej Wilmas

Jag undrar var Ansta ligger? Jag ska göra en kategori och forum till det spädbarnshemmet och lägga in här.

mvh Susanne
webbmaster/Admin

Bamse

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
Hejsan
Jag har en del info om Ansta spädbarnhem. Var själv där under en kortare period då jag var drygt ett år 1960-61. Ansta spädbarnhem ligger ca två mil från Västerås mot Sala utefter riksväg 67. Det är en vit herrgård som ligger på höjden av en kulle. Huset finns kvar och jag tror att idag är det bostad. Jag och min bror fick vara där under en period då min lillebror skulle födas. Han hamnade sedemera där och blev bortadopterad. Vi andra fick åka hem.

roppe

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 55
  • Roppe in action
    • film4u2
Hejsan
Jag har en del info om Ansta spädbarnhem. Var själv där under en kortare period då jag var drygt ett år 1960-61. Ansta spädbarnhem ligger ca två mil från Västerås mot Sala utefter riksväg 67. Det är en vit herrgård som ligger på höjden av en kulle. Huset finns kvar och jag tror att idag är det bostad. Jag och min bror fick vara där under en period då min lillebror skulle födas. Han hamnade sedemera där och blev bortadopterad. Vi andra fick åka hem.

Snyggt att du hör utav dig.
Jag önskar dig ett gott nytt år 2009.
\\ Roppe
sg fr Roppe; Tack för visat intresse :-)

wilmas

• Nykomling
  • *
Hej. Detta inlägg hade jag totalt förträngt!  Tack för infon som jag idag redan vet om men inte då jag skrev det. Fick idag reda på av ägaren till gården att Ansta gård ligger ute på försäljning. 7,5 miljoner. Anade man nog inte "förr". Om man googlar på Ansta spädbarnshem så finns där lite ny info adtt läsa om verksamheten. Jag var där -55 och söker fortfarande eft info om "allt". Ska skriva ner lite i morgon som jag har.

wilmas

• Nykomling
  • *
Hej. Jag önskar fortfarande info om Ansta spädbarnshem och ev personer som jobbade där.  :)