Författare Ämne: Barn/Personal på Lunds Barnhem  (läst 2320 gånger)

BarnhemsbarnLund

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • jag på barnhemmet
Barn/Personal på Lunds Barnhem
« skrivet: 28 februari 2012 kl. 13:51:57 »
Hej på er. Jag bodde på Lunds barnhem mellan sommaren 1997-2000. Nu letar jag efter barn och personal som var där. Jag minns inte många av namnen bara på barnen. inga efternamn bara. Sony, Hampus, Therese, Johanna, Roland, Daniel och Jonathan Prodanov. Maria Smith hette personalen som engagerade sig mest i mig. Per var det någon som hette också. Finns det någon mer som bott på Lunds barnhem och hur var det för er? För mig var det både bra och dåligt men min hemska klaustrofobi kommer därifrån eftersom dom använde sig av "holding". alltså dom var flera personal som höll fast en om man var för bråkig. Det var otroligt traumatiskt. Men som sagt. Letar mest efter barnen och personalen därifrån. Mvh Madde Lind
[/b]

Peter85

• Nykomling
  • *
SV: Barn/Personal på Lunds Barnhem
« Svar #1 skrivet: 7 april 2016 kl. 23:45:22 »
Hej Madde.

Vad roligt att höra från en som faktiskt bott på Lunds Barnhem.
Jag själv har gjort det, och jag kommer ihåg dig, Jag heter Peter Larsson och min bror Christian Larsson bodde också där.

Maria Smith kommer jag så väl ihåg, det vara alla pojkars dröm :-). Per Schyler är den Per du syftar på och så var där Tryggve Baldin och Erik Kandell.
Kenneth som var vaktmästare och jag kommer ihåg dom flesta.

Jag hade gärna kommit i kontakt med dig och hoppas på ett svar från dig.

Med vänlig hälsning, Peter Larsson
du kan maila mig på larssonpeter (at) live (dot) com

Forsberg86

• Nykomling
  • *
SV: Barn/Personal på Lunds Barnhem
« Svar #2 skrivet: 1 juli 2017 kl. 18:58:29 »
Hej på er😄 vad trevligt att hitta folk som har också bott på Lunds barnhem! Kommer inte ihåg riktigt när jag bodde där men kommer ihåg dig
Peter och även din bror Lars känner även igen ditt namn madde skulle vara roligt att komma i kontakt med er hör gärna av er antingen här.eller skicka ett mail till mig på : froderberg86@gmail.com
Hoppas på svar mvh Henrik