Författare Ämne: Skogsängens barnhem Eskilstuna  (läst 1563 gånger)

Rolf S

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
Skogsängens barnhem Eskilstuna
« skrivet: 15 maj 2013 kl. 15:21:39 »
Jag söker info om Skogsängens barnhem som låg på Thulegatan i Eskilstuna! Jag var 8/12-72 till 8/6-73 och jag var då 12 år gammal och jag var där tillsammans med min bror och syster (Rolf, George och Karin). Jag var där i helgen 11/5-13 men tyvärr så har dom rivit huset och jag kände mig inte riktigt säker på om det var där jag var bodde nu efter 40 år men nu vet jag att det var på Thulegatan som jag var på, jag ringde Södermanlands läns landsting och fick journal från barnhemmet om mig. Nu letar jag efter kort och personal som jobbade där, jag kommer ihåg Barbro som jobbade där och hon hade 2 pojkar som var i min ålder och dom skulle vara roligt om man tag på dom, jag har telefonnummer till Barbro men det går inte att spåra via Eniro. Nu letar jag efter info om personal eller någon som bodde där samtidigt som jag, och vill gärna hitta nyare kort på Skogsängens barnhem, har hittat en kort ifrån Eskilstuna statsarkiv när dom byggde barnhemmet. Rolf

Nu har jag hittat att Födelsedagsgåvans spädbarnshem och skogsängens barnhem ligger nästan på samma gata.
« Senast ändrad: 3 juni 2013 kl. 13:31:50 av Rolf S »