Författare Ämne: Var finns ni  (läst 5003 gånger)

trevligninna

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
Var finns ni
« skrivet: 31 januari 2006 kl. 16:44:35 »
Var finns ni som bott här. Alla kan väl inte försvunna.Jag har en sambo som varit där -66 -68.

Gun-Britt

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • http://www.gb.k-webb.nu
Jag har...
« Svar #1 skrivet: 3 februari 2006 kl. 23:19:02 »
....varit på Bö barnhem...som spädbarn. Nångång på 50-talet. Inget jag minns. Väntar på Journalerna från Stadsarkivet. Var inte det ett spädbarnshem?

Gun-Britt
un-Britt Bergman (f Keisu)

trevligninna

• Nykomling
  • *
ok
« Svar #2 skrivet: 12 februari 2006 kl. 20:25:47 »
hej
hoppas du fått dina journaler från stadsarkivet nu. Min sambo har nyligen fått sina. och det är en hel del läsning, men ack så nyttig för att kunna gå vidare. Lycka till och ha det så bra.

khrille

• Nykomling
  • *
Jag har varit på BÖ senare delen av 60-talet
« Svar #3 skrivet: 31 mars 2006 kl. 10:45:53 »
Kommer ihåg Henriksson , den enda vuxna som jag vet tänkte på mitt bästa. Han försökte , det är mer än man kan säga om andra.

Ibland när jag känner doften av nå't nytvättat , minns jag hur pyjamasen luktade på barnhemmet , och hur jag stog där , och borstade tänderna, i det kaklade tvättrummet .

yvonnes

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 5
Var finns ni
« Svar #4 skrivet: 4 april 2006 kl. 12:29:38 »
Hej !
Bodde på Bö barnhem på 50-talet men kommer inte ihåg så mycket. Jag var på Vidkärr också,  kanske blandar jag ihop minnerna från dessa två barnhem. :wink:

Christel

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 1
SV: Var finns ni
« Svar #5 skrivet: 12 september 2011 kl. 12:52:17 »
Hej jag satt oxå på Böö Barnhem på 70/talet.Det var hemskt,men fanns en kvinna vid namn Disa
som var snäll.Minns att jag oxå tyckte om Vaktmästaren som skötte en del saker på hemmet.Minns inte hans namn. Jag sökte gärna tröst hos djuren när jag var liten,och jag minns att jag fick ta hand om hans Rotweiler när jag bodde där. Han blev min bästa vän.Kram

Lena69

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
SV: Var finns ni
« Svar #6 skrivet: 10 april 2013 kl. 21:34:08 »
Jag var på Bö barnhem 1981 och kommer också ihåg Disa, hon stannade med mig när alla andra barn fick åka iväg på något (kommer inte ihåg var det var för jag hade halsfluss och låg isolerad på mitt rum i över en vecka). Hade en kompis som jag tror hette Simone någonting som sedan fick flytta norr över till om det var ett nytt barnhem eller om det var fosterfamilj fick jag aldrig veta. Det var fruktansvärt att sitta på hem och har nog aldrig känt mig så ensam som jag gjorde under den tiden.